vB Green
Саҳифалар: [1]   Пастга
  Принтер  
Муаллиф Мавзу: Ўзбек уруғлари  (Ўқилган 9435 марта)
0 та форум аъзоси ва 1 Меҳмон бу мавзуни кузатяпти.
Abu Muslim
Супер админ
Форум фахрийси


Баҳо: +1487/-2
Offline Offline

Жинс: Эркак
Постлар: 8064


Мўмин динда холис бўлиши керак


WWW
« : Iyun 30, 2010, 10:12:01 »

Ўзбек уруғлари


Бугунги ўзбеклар, Шайбонийхон ўғилларининг ўз-беклари Мовароуннаҳр ва Хоразмга Жўжи улусининг бутун муассасалари ва ташкилотлари билан келган эдилар. Ҳатто ҳукуматда қабилаларнинг эгаллаган ўринлари ҳам кўпайганди. Ўзбеклар темурийларни енгар экан, ҳар ерда ўзларининг ташкилотларини ўрнатдилар. Шундай қилиб, Олтин Урданинг «ич эли» ҳисобланган ва саройга яқин ҳамда яхшигина маданиятли унсурлар ҳам келган эдилар. Бунинг ила баробар Мовароуннаҳрга келган шайбонийлар, тарихчи Ўтамиш Ҳожининг таъбирига кўра, эскидан «Ўзбек эли»... манғитларнинг ўтроқ улуслари яшамоқда бўлган Туронзаминда, том маданий қисм заминида ҳоким бўлган халқдир. Маркази «Оқ кўл», «Чалқар кўл» бўлган Тўрғай вилояти шайбонийлар қўлига ўтган. Илгари бу ерларни, кейин Сирдарёнинг нариги чегараларини ва 1431 йилдан Хоразмда умр кечирган Абулхайрхон «Турон ва бошқурт» тарафларини шайбонийлар қўлидан ва Ғарбий Сибирияни Маҳмудбекхоннинг қўлидан олган эди. Бу зот давлат идорасини Жўжи улусининг жануб ва шимол тарафидаги зироат соҳаларига қаратиб, ўтроқ ўлкаларга айлантирмоқ сиёсатини тарғиб этган эди. Зотан, замоннинг буюк олимларидан Ҳусайн Хоразмий бу хоннинг номига атаб туркча гўзал бир асар — «Қасидаи Бурда»ни ёзган эди. Масъуд Кўҳистоний деган бир одам ҳам унинг ҳаётини тавсиф этган бир форсий тарих китобини битган экан.-
Ўзбекларнинг катта бир қисми XVI асрда Зарафшон ҳавзасида ва Хоразмда ўтроқ ва деҳқончилик ҳаётига ўтди. Булар яна Сирдарё ҳавзасида ва Турон тарафларида яшаган вақтида ўтроқ ҳаётга ўтаётган бўлсалар керак. Шайбонийхон эса Сирдарё ила Аштархон орасида етишган бир султондир. Шайбонийдан кейин Мовароуннаҳрга келган авлодларидан Маҳди ва Ҳамза султонлар илгари Туронзаминнинг қалъа ва истеҳкомларига ва маъмур қисмларига эга бўлган Бахтиёр султоннинг ўғиллари эди. Улар билан келган ўзбеклар сўнгги темурийлар замонида келганликлари айтиб ўтилади.
Қабила тузилишига кўра «Ўзбеклар»ни ҳар ерда тўқсон икки бов узбек деб атайдилар. Бов — бу қабила демакдир.

давоми: http://e-tarix.uz/milliyat-insholari/134.html
Сақланди.

Менда-да қанот бор, лекин боғланган...
Жахонгир10
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 9


« Жавоб #1 : Oktyabr 22, 2011, 01:01:27 »

Когда Бабур писал что в основное население Андиджана турк, и нет в андиджане человека, который не знал бы турк тили. то под турк имел ввиду конкретную народ и этнос. (я щас не буду спорить о чистоте этноса). она свою очередь состоит из ряда племен или под рода, я позже о о них остановлюсь.
стоит отметить, что эти турки всегда были кочевыми, а позже полу-кочевыми. намного позже конечно же появлялись и оседлые турки, но их уже свои же называли сартлашкан турк (если этот турк терял свою культуру и язык), после образовании государства Узбекстана, то этих оседлых турков, которые потеряли связь со своей культурой стали называть узбеклашкан или узбекизированные.. вообще, сарт - это этнос, но для кочевых племен являлось и существительным нарицательным, неким стереотипом. этот народ никогда не признавал, что они узбеки. до 20 века, когда было разделение и признание национальностей, то этим туркам не дали ни территории, ни официального статуса их национальности, позже, когда началось раскулачивание и т.д. и война их поубивали и выгнали как басмачей, понятно, что кочевые племена имели большие пастбища и т.д. и это у них начали отбирать все это. одна группа бежала в Афганистан и Турцию. малая группа бежала в Китай, это в основном,турки Андиджана бежали в Китай и Афганистан. были и те, которые остались в Узбекистане.
эти турки всегда занимались или скотоводством или были военными и служили у различных ханов. эти же турки были личной охраной и основные коннные войска Тимура. (про личную охрану: в основном были барласы, а конкретно потомки этих барласов живут в Таджикистане их называют К1ронлар (кровожадные, жестокие).состав эих турков(4 племени): это племенна Барлас, Муса-бозори, Кальтатай, Турк. (многие из нас не уверены, но почему-то приписывают в эту группу карлуков. но есть противники этого). эти турки пришедшие до 9 века на территорию мавернахра, некоторые из них пришли гораздо раньше. последним из этой группы пришли род Кальтатай (они считаются прямыми потомками тюркютов). в научном мире говориться, что Барласы пришли с Чингисханом, и являлись монгольским племенем, а потом и тюрко-монгольским. но сами же барласы так не считают. насчет Амира Тимура: да, есть такое что он писал на минаретах и мавзолеях, то что его предки в 9 поколении общие с Чингисханом, это объясняют тем, что тогда по традиции на престол мог претендовать только чингизиды, и были попытки политические привязать Себя к Чингизхану. (это открытый вопрос я здесь не уверен, поэтому утверждать не стану), но есть и другая надпись: Биз ким, мулки Турон, Амири Туркистонимиз. Биз ким милатларниг энг к1адими ва энг улуги Туркнинг бош бугини Барлос элатиданмиз. - эта надпись на арабском в одном из минаретов в Самарканде. Короче говоря их национальность не признали. те кто остались в Узбекистане после 30 х они все написаны узбеками, потому что расстреливали их как басмачей. те кто уехал и вернулся примерно в 60-70 года(была амнистия на них), то у них графа нац. - турк.
что касается сегодняшней позиции турков, во многом аполитичны, потому что все они разбросаны по разным государствам. стоит отметить что это они принесли турк тили или чагатайский на территорию мавернахра это их культура. здесь я хочу обратить внимание на схожесть культур с Уйгурами, дабы друзья таджики не утверждали что мы у них украли всю культуру. потому, что у этих турков всегда был тесный контак с уйгурскими племенами, тем более хочу отметить что концелярию и алфавит, которым пользовался Чингизхан тоже был уйгурским или правильно будет туркским. потому что староуйгурский и староузбекский это один и тот же язык. поэтому турки за узбеков сегодня в первую очередь.
другие племена себя туркий или тюрки, тоже перекочевали в какой период, но к народу турк отношения не имеет или же многие из них притыкаются или берут начало от барласов или от кальтатаев или от п
Сақланди.
Жахонгир10
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 9


« Жавоб #2 : Oktyabr 22, 2011, 01:28:56 »

лемени турк. например я подсчитал как минимум 5 подродов племени Кальтатай. сегодня многие турки считают себя и говорят что они узбеки, подрозумивая, что эти племена являются родами узбеков. но большинство турков считают сеюя турками, и до сегодняшний день сохранили свое этническое самосознание свою культуру и язык. правдо язык чагатайский молодое поколение уже не очень хорошо знают. турки сегодня: их много, всех не помню,

У современных узбеков есть много тюркских и монгольских составляющих, это не только карлуки, которых было относительно мало, это и первые тюркюты каганата, и огузы, и кыпчаки, и монгольские племена Чингис-хана, и большая масса тюркских племен из Кашгарии, пришедшая с караханидами, но не карлуки по происхождению.
______________________________________
всегда приятно, когда человек объективно передает историю) надо добавить сартов, потому что к переписи 1920-х годах в городах Бухара, Самарканд, и некоторые города Ферганской долины они составили значительное количество.


я понимаю, что для некоторых это абсурд., но если есть вопросы, то прошу задавать в культурной форме. я одного форумчанина ответил, он сказал, что из Оша. ему я спроси у старых аксакалов где живут эски турклар (эски турклар каерда яшайди?). думаю ты узнаешь их поближе, в основном они живут ближе к горным местам. одно из крупных поселений турков - это место Оттиз адир (30 адир) думаю знаешь это место. там в основном живут подрода Кальтатаев, такие как Каракунас, Ит-кайнатар, Каллар, Джинди. и спроси кто ни по национальности. это так если нужны доказательство.
в Таджикистане в основном очень много в Ленинабадском районе, в г. Ура-тепа. в регаре(,Турсунзода). в Афганистане северная часть Афганистана. там даже есть поселок или место Кальтатай.
Конечно же, нет смысла и глупо искать потомков Амира Тимура сегодня, но  потомки Тимура и его войска  проживают на территории Узбекистана, но не считают себя узбеками. они сохранили свой этноним, самобытность и культуру. Конечно, среди этих представителей есть которые обузбечались, но большинстве своем  сохранили свою национальность, этничность. Это племена Барлас, Кальтатай, Муса-базари, Турк. Все они называют себя Турками. Про них писали и изучались российскими ученными 20 -х годов. Кармышева Балхис Халиловна. М.С. Андреев. Сами же эти рода считают себя потомками этнических тюрков (тюркютов -по Гумилеву). прямое потомство одного из родов турков (кальтатай) от тюркютов было обоснованна и доказано в работе Кармышевой Б.Х. в работе: Этнические очерки южных районов Узбекистана и Таджикистана. В действительности, они ведут свое древо до 15-12 поколений. это дает возможность описывать историю семьи до 14 - 15 века.
Узбекский эпос родился из культуры десятков племен. Они вышли из-под монголов, из-под Чингисхана, Тимура. Тимур написал: "Увидишь узбека, убей его". Узбеки расправились с Тимуром, с его детьми и внуками. И наступила ночь. Теперь Тимур стал национальным героем.
Сақланди.
Жахонгир10
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 9


« Жавоб #3 : Iyun 20, 2012, 06:38:54 »

http://youtube.com/watch?v=299XnpNutII
Этот народ проживает на Юге Кыргызстана, в Таджикистане, в Узбекистане. это древний этнос, называющие себя Турками. Этот этнос представляет собой родоплеменное общество в котором общественной строй обусловлен кровно-родственными связями.
На сегодняшний день официально представлены следующие рода:
1: Kuvakalmak
2: Kelakça (kalakça)
3: Keller
4: Maydakeller (Medekeller)
5: Kettekeller
6: İtkaynatar
7: Geregürü
8: Bengi
9: Görgesığmas
10: Karakonas

По словам представителей это народа.Все Этнические Турки так или иначе происходят от 4 племен: Барлас, Кальтатай, Муса-базари, Турк(самоназвание четвертого племени).
Сақланди.
dilmurod79
Форум фаоли


Баҳо: +138/-0
Offline Offline

Постлар: 632

Аллоху акбар


« Жавоб #4 : Iyun 20, 2012, 08:15:33 »

Жахонгир10  сиз туркмисиз ?
Сақланди.
Akbаrjon
Администратор
Форум фахрийси


Баҳо: +1253/-5
Offline Offline

Жинс: Эркак
Постлар: 5398


Бешикдан қабргача илм изла


WWW
« Жавоб #5 : Iyun 21, 2012, 09:32:06 »

Иқтибос
Тимур написал: "Увидишь узбека, убей его"

қаерда ёзилган экан шу гап
Амир Темурга нибатан тухматчи бўлиб қолмаябсизми,

Кўп нараларни ошириб юборибсиз, Тўғри Ўзбекистон худудидаги элатлар Ўзбеклар ўзларини асл Турклар деб аташади, Аммо турклар деб аташгани ўзбек деб аталишни инкор қилди дегани эмаску
махаллий ахоли Шайбонийхон босқини ва этник ривожланиши натижасида ўзбек деган ном олишган
Сиз айтгандақа САРТ деган иборани хеч қачон махаллий ахоли ўзга нисбатан қўлашмаган, балки атрофдаги бошқа миллатлар, Қозоқлар (қирғизлар)  Қирғизлар (Қорақирғизлар дейилган) шундай деб аташган

Амир Темур даврида айнан ўзбек деган милат бўлмаган, балки Ўзбекхон бошчилик қилган Дашти Қипчоқ элати бўлган. абдулхайрхон бошчилигида кучайган вақти келган, унниг вориси Шайбоний даврида темурийлар худудларини босиб олган, ўзлаштирган, уша вақтларда Дашти қипчоқ ўзбеклари деб аталган,
Ўз ўзидан Дашти қипчоқ ўзбеклари босиб олган худудлар ўзбеклар макони Ўзбеклар хукумронлиги ва секин аста ривжланиш асимилация-десимилация натижаси туб ахоли бора бора ўзбек деб атала бошлаган

айтмоқчи жавоб ёзаёганингизда ўзбек тилида ёзишингизни илтимос қилардим, фикрларингиз хаммага аниқ ва тушуниш осон бўлишлиги учун
Сақланди.

Сен на зардушт, сен на буддий. Сенга на оташ, санам. Одамийлик дини бирла тоза иймон ўзбегим.
dilmurod79
Форум фаоли


Баҳо: +138/-0
Offline Offline

Постлар: 632

Аллоху акбар


« Жавоб #6 : Iyun 21, 2012, 02:05:35 »

одно из крупных поселений турков - это место Оттиз адир

мен бу жойни биламан лекин у жойда  турклар борлигини билмасаканман  кизик   

бу темада милатчиликни хиди келяптими 
Сақланди.
Жахонгир10
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 9


« Жавоб #7 : Iyun 21, 2012, 04:05:49 »

Хурматли форум аъзолари қимматли вактингизни аямай  эътибор қаратиб "қўпол" тилда ёзган фикрларимга баҳс мунозара тарзида фикр билдирганингиз учун катта ташаккур билдираман!!

Ўтмиш хаёти хаммамиз учун кизикарли, шу жумладан менга хам.

Иқтибос
Тимур написал: "Увидишь узбека, убей его"

қаерда ёзилган экан шу гап
Амир Темурга нибатан тухматчи бўлиб қолмаябсизми,

Кўп нараларни ошириб юборибсиз, Тўғри Ўзбекистон худудидаги элатлар Ўзбеклар ўзларини асл Турклар деб аташади, Аммо турклар деб аташгани ўзбек деб аталишни инкор қилди дегани эмаску
махаллий ахоли Шайбонийхон босқини ва этник ривожланиши натижасида ўзбек деган ном олишган
Сиз айтгандақа САРТ деган иборани хеч қачон махаллий ахоли ўзга нисбатан қўлашмаган, балки атрофдаги бошқа миллатлар, Қозоқлар (қирғизлар)  Қирғизлар (Қорақирғизлар дейилган) шундай деб аташган

Амир Темур даврида айнан ўзбек деган милат бўлмаган, балки Ўзбекхон бошчилик қилган Дашти Қипчоқ элати бўлган. абдулхайрхон бошчилигида кучайган вақти келган, унниг вориси Шайбоний даврида темурийлар худудларини босиб олган, ўзлаштирган, уша вақтларда Дашти қипчоқ ўзбеклари деб аталган,
Ўз ўзидан Дашти қипчоқ ўзбеклари босиб олган худудлар ўзбеклар макони Ўзбеклар хукумронлиги ва секин аста ривжланиш асимилация-десимилация натижаси туб ахоли бора бора ўзбек деб атала бошлаган

айтмоқчи жавоб ёзаёганингизда ўзбек тилида ёзишингизни илтимос қилардим, фикрларингиз хаммага аниқ ва тушуниш осон бўлишлиги учун

Йук тухматчи бўлиб қолмайман. Бу тарихда бўлиб ўтиб кетган вокеа. Мен бир нарсада хатоликка йул куйибман. Аввалги фикримда.Бунинг учун узр! Амир Темур ёзмаган айтган аскарларига карата. Бу халқ фольклор тарихи. Узбек деганда миллатни тушунмаслик керак. Уша даврдаги холатни хисобга олиш керак. у даврларда мулк нафакат мол, уй жой. зар эмас балки  одамлар хам мулк хисобланган, яъни Хукмрон оилани Узбекхон оиласини мулки хисобланган. Дашти кипчокликлар хам туркий тилли эл булганлар.

 



Сақланди.
Жахонгир10
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 9


« Жавоб #8 : Iyun 21, 2012, 04:22:11 »

Хурматли форум аъзолари қимматли вактингизни аямай  эътибор қаратиб "қўпол" тилда ёзган фикрларимга баҳс мунозара тарзида фикр билдирганингиз учун катта ташаккур билдираман!!

одно из крупных поселений турков - это место Оттиз адир

мен бу жойни биламан лекин у жойда  турклар борлигини билмасаканман  кизик  


Билмасангиз билиб олдингиз, мен ўзим ўша ерданман. Турк деганимда Туркия турклари ёки Ахсика туркларини тушунманг.
Сақланди.
Akbаrjon
Администратор
Форум фахрийси


Баҳо: +1253/-5
Offline Offline

Жинс: Эркак
Постлар: 5398


Бешикдан қабргача илм изла


WWW
« Жавоб #9 : Iyun 21, 2012, 04:48:05 »

Иқтибос
Амир Темур ёзмаган айтган аскарларига карата. Бу халқ фольклор тарихи.

Amir temur yozmagan bo'lsa Falklor dalil o'rniga o'tmaydiku, buni har qanday tarixga qiziqadigan kishi faximlashi keraku
undan keyin siz keltirgan birinchi o'rinda o'zbekni qayerda ko'rsangiz o'ldiring dega gapingiz mazmunida millat nazarda tutilganday bo'lib qogandi, garchi bu gap to'qimaligini siz aytib o'tga gapdan tushunilgan bo'lsa ham

Falklor masalasida, Folklorlarda nimalar tilga olinmiydi, Alpomish to'g'risidagi folklorda bir o'q bilan Bobotog' cho'qqisini uru tushuradi, badaniga tig' botirsa botmiydi,
Yana bita folklorda Iskandarning shohi bolib xar soch oldirganida sartaroshini o'ldirib yuboradi, va x.k
bularni ham triiy manba deb qabul qilaveriymizku to'g'rimi

o'zingiz ikkinchi izohda aytib o'tibsizki o'sha vaqtda o'zbek deyilganida bitta milat nazarda tutilmagan balki O'zbekhon nasli nazarda tutilgan deb, shunday bo'lgan taqdirda O'zbekhonni naslini bu yerda MILLAT degan mano keltirib chiqarib keltirishingiz fitnaga sababchi bo'lishligini naxotki sezmagan bo'lsangiz,
Allohga shukur keyingiz izohingizdan bunaqa niyatingiz yo'qligi bilindi, VallohuA'lam

Shuning uchun hamtarix o'rganilayotganida manbaalariga diqqat bilan e'tiborda bo'lishimiz kerkki kishilarni oddiy narsalar ham chalg'itib qo'yishligi mumkin

Иқтибос
у даврларда мулк нафакат мол, уй жой. зар эмас балки  одамлар хам мулк хисобланган

Yo'q, u davrda mulk deyilganida odamlar nazarda tutilmagan, mulk deyilganda davlat nazarda tutilgan, davlatning hududi nazarda tutilgan.  davlat atamasi u vaqtdagi mulk atamasiga to'g'ri kelgan
Сақланди.

Сен на зардушт, сен на буддий. Сенга на оташ, санам. Одамийлик дини бирла тоза иймон ўзбегим.
Жахонгир10
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 9


« Жавоб #10 : Iyun 21, 2012, 06:30:49 »

одно из крупных поселений турков - это место Оттиз адир

бу темада милатчиликни хиди келяптими  

Миллатчиликдан йирокдамиз биродар! Турк эли хеч кочон  хеч даврда хеч кимни бирон бир элга-элатга тегишли эканлигини пеш килиб  камситмаган ва ўзини хам камситтириб қўймаган. Доимо қайси замонда булсин ўзига хос булган элларни элатларни қабилаларни бирлаштиришга, улар билан иттифок тузишга  элни бирлаштириб осойишталикни сақланишига шу билан бирга илм фан тараққиётни ривожланишига  харакат қилишган.
 Бунга мисол Билга хақон битиклари, туркийлар томонидан тузилагн Хун империясидан тортиб, Турк хоқонликлари, Қорохонийлар. Салжуқийлар. Ғазнавийлар, Темурийлар, Бобурийлар ва хакозо давлатларни келтиришимиз мумкин  

Хамма хам ўзини миллатини яхши куради. ўтмишидан мағрурланади. барчамизни миллатимизни биринчи бўғини бу ота ва онамиз. Сиз ўз ота онанангизни бошқа бировдан устун кўрмайсиз-ку.

Мени мақсадим миллатчилик  эмас...

Сизга ушбу мақолани ўқиб чиқишни тавсия қилар эдим.

Чингиз Айтматовнинг «Асрга татигулик кун» романига кўра, манқурт – асирга олинган, руҳсиз қул бўлиб, хўжайинига сўзсиз итоат қилувчи, хотирасидан маҳрум қилинган одамдир.
Айтматовга кўра, асирга тушган тутқуннинг сочини қиртишлаб олиб ташлаб, унинг бошига ҳозиргина сўйилган туянинг бўйин териси кийдирилган. Шундан сўнг унинг қўл-оёғини боғлаб, бошини ерга теккиза олмаслиги учун бўйнига каттакон тахтакач кийдирилган ва шу аҳволда бир неча кун чўлнинг ўртасига ташлаб қўйилган.

Саҳронинг аёвсиз қуёши остида туянинг териси қотиб, тиришиб, бечора тутқуннинг бошини сиқа бошлар, унинг тикандек ўса бошлаган сочлари терисига қадалиб, мисли кўрилмаган оғриқ берар, бунинг устига ташналик азоби чидаб бўлмас қийноққа солар эди.

Маълум вақт ўтгач, тутқун ўлиб кетар ёки хотирасидан буткул маҳрум бўлиб, идеал қулга айланиб қолар эди. Иродасиз, хўжайинига итдек итоаткор манқурт қуллар оддий қуллардан бир неча баравар қиммат турар эди.

«Асрга татигулик кун» романида найман уруғидан чиққан Дўнанбойнинг ўғли, мерган йигит Жўломон жуанжуанларнинг қўлига асир тушиб қолиб, манқуртга айлантирилади. Фарзанд доғида куйиб адо бўлган Найман она узоқ қидириб юриб, ахийри жигаргўшасини топади. Бироқ, манқурт ўғил уни танимайди. Таниш уёқда турсин, манқурт ўзининг мерган қўллари билан хўжайинларининг буйруғини адо этиб, камонни ўз онасининг юрагига бехато уради...

«Манқурт» сўзи кўчма маънода ўз тарихини, ўз наслини, ўзининг томирларини унутган кишига нисбатан ишлатилади. Манқурт сўзи публицистикага урф бўлган лақабга, ўз қадриятларини, ўзининг аслини, ўзлигини унутган, йўқотган одамнинг рамзига айланиб қолди [3].

Шу сўздан олинган манқуртлик (манкуртизм) атамаси ҳам муомалага кириб қолди. Бу атама айниқса Қозоғистон, Қирғизистон, Татаристон, Бошқирдистонда ўз миллий маданиятига бепарво бўлганлар учун ҳақоратли лақабга айланди.

Романда айтилишича, манқуртга «нимани истайсан?» дейишса, «Осмондаги ойни» дейди. Ким биринчи бориб, қўл-оёғини бўшатиб, бошидаги туя терисини ечиб олиб, ўрнига қалпоқ берса, манқуртга айланган тутқун ўша одамни ўзининг хўжайини деб эслаб қолади ва унга умр бўйи итдек содиқ қулга айланади. Унинг учун дунёда энг даҳшатли нарса – ана шу қалпоғидан айрилиш. Жуанжуанлар уни масхара қилиб, анави сени излаб келиб, йиғлаб, атрофингда гирдикапалак бўлаётган хотин сенинг қалпоғингни олиб қўймоқчи, деб қўрқитадилар. Бу гапдан манқуртнинг кўзлари ола-кула бўлиб, қўрқувдан ранги гезариб кетади. Шунда хўжайинлари унинг қўлига ўқ-ёй бериб, ўзининг қалпоғини осмонга отади, манқурт қалпоқни бехато нишонга олади. Демак, унинг хотираси ўчгани билан, қўлидаги қобилияти, истеъдоди сақланиб қолади.
Буюк адиб Чингиз Айтматов бугунги авлоднинг ана шундай ўзлигини йўқотган, лекин қўлидан ҳамма иш келадиган вакилларини манқуртларга ўхшатади. Ўзлигини билмайдиган бу авлод романда ўз миллатдошларини «халқ душмани» сифатида қамаб, ўлдириб юбориб, ҳузур қилади. Унга бу ваколатни, бу мансабни ким берса, ўша унга хўжайин. Хўжайинлари унга нимани буюрса, фақат шуни қилади. Эртаю-кеч ўша хўжайинларига ёқишнинг дардида бўлади.


Ушбу мақоладан парча info.islom.uz сайтидан олинди.

Тарихимизни ким эканлигимизни унутмайлик.
Сақланди.
dilmurod79
Форум фаоли


Баҳо: +138/-0
Offline Offline

Постлар: 632

Аллоху акбар


« Жавоб #11 : Iyun 29, 2012, 05:07:23 »

Жахонгир нимани ёки кимни кутяпсиз
Сақланди.
Жахонгир10
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 9


« Жавоб #12 : Iyun 29, 2012, 05:10:54 »

Хеч кимни..хеч нимани. Факат аввалгиларни тахрир килмокчи эдим. лекин тахрир килиб булмади
Сақланди.
dilmurod79
Форум фаоли


Баҳо: +138/-0
Offline Offline

Постлар: 632

Аллоху акбар


« Жавоб #13 : Iyun 29, 2012, 05:15:38 »

Жахонгир нега тахрир килмокчисиз
Сақланди.
Жахонгир10
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 9


« Жавоб #14 : Iyun 29, 2012, 05:19:17 »

Рус тилида ёзилган матнни узбек тилига таржима килиб куймокчи эдим. кушимча маълумотлар билан.
Сақланди.
Kaltatoy
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 2


« Жавоб #15 : Aprel 20, 2013, 01:33:45 »


Барча мусулмон биродарларга ассалому алайкум дейман.

Ушбу мавзуни гугл тизимидан топиб ўқигач, индамай ўтиб кета олмадим. Ҳарна, Аллоҳ билгувчидир, у ёки бу нарсалар ҳақида тугал хулосалар қилиш Яратганнинг ишидир, биз бандалар эса ҳаддимизни билмоғимиз даркор деб ҳисоблайман. Аммо менинг уруғим, менинг халқим номига ножоиз сўзлар айтилганига чидай олмадим. Менинг сўзларим ҳаммага ҳам ёқмаслиги мумкин, ўзим ишонганим билан, бир янглишлик бўлиши мумкин, валлоҳу аълам. Сўзларимни айтаман-да кетаман, ҳурматли модераторлардан бу жавобимни нотўғри тушунмаслик ва ўчирмасликни илтимос қиламан.

Жаҳонгир исмли фойдаланувчининг сўзларини мен илгари бошқа жойда ўқиганман. Фейсбукда бир бола бор. Исми-шарифи Улугбек Исканаджиев. Асли Жалолободдан, ярми қирғиз, ярми ўзбек, аммо қирғизлар ичида ўсган. Ё 2010 йили бўлиб ўтган фожиадан сўнг ўзбекларни ёмон кўриб қолган, ё Қирғизистонда қирғизча таълим-тарбия кўргани учун ўзбеклигидан уялади ва шунинг учун ўз уруғини ўзбеклардан узоқлаштириб, қирғизларга яқинлаштиради, буёғига валлоҳу аълам. Билганим шуки, ушбу одам ўзини манқуртлардай тутиб, фейсбукда ўзбек миллатига қарши иғво тарқатади. Ним эмиш, турклар, барлослар, калтатойлар ўзбек эмасмиш, уларни ўзбек деб мажбурлаб ёзишган эмиш, Амир Темур ўзбек эмасмиш... Ва ҳоказо иддаолар. Афсуски, буларни у ўзбеклар, яъни калтатойлар номидан рус тилида тарғиб этмоқда, буни ўқиган ўзбекларни душман деб билувчи йўлдан адашган тожик, қирғиз ва қозоқ миллатчилари мана шуни байроқ қилиб олиб биздан Темурни, Навоийни, Бобурни, Улуғбекни тортиб олишмоқчи. Бунга йўл қўйиб бўлмайди. Афсуски, бугунги кунда бу иш билан шуғулланувчи фидойи ўзбеклар интернетда йўқ ҳисоби. Эски домлалар эса ўтиб кетди. Мен ана шундай буюк олимларимиз - Худойберди Дониёров, Билқис Қармишева, Худойберган Жўраев ва бошқаларнинг китобларига асосланган ҳолда мана шу иддаоларга жавоб ёзмоқчиман.

Турк уруғи ўзбекларнинг энг катта уруғларидан бирини ташкил этади. Агар сон жиҳатдан ўзбек миллати ичида биринчи ўринда манғитлар, минглар, қўнғиротлар, юзлар, қирқлар, кенагаслар, қатағонлар турса, турклар сон жиҳатдан кейинги ўринларда турувчи лақайлар, найманлар, қипчоқлар, қурамалар, жалойирлар, қавчинлар, орлотлар, саройлар, қушчилар, баҳринлар билан бир сирада туришади.

Қармишева хоним туркларнинг 5 бўлимга бўлинишини айтади. Булар: турк, барлос, калтатой, мусобозори, қарлуқ.

Калтатойлар шеваси бўйича монография чоп эттирган (Ўзбек тилининг турк-калтатой шевасининг лексик ва фонетик хусусиятлари. Тошкент, Фан, 1981 йил) Худойберган Жўраев эса уларнинг иккига бўлинишини айтади: турк-барлос ва турк-калтатой.

Менинг ўзим Ғаллаорол туман Ўсмат қишлоғиданман. У ерда турк-калтатойлар қалин яшайди. Калтатойларнинг катта қисми Пайариқда, Челак шаҳрида, Катта турк ва Кичик турк қишлоқларида яшашади. Калтатой қариндошларимиз Андижоннинг Марҳаматида ҳам, Қўқонда ҳам кўп.

Шуни билингки, барлослар ҳам, калтатойлар ҳам, туркларнинг бошқа бўлимлари ҳам ўзларини ЎЗБЕК деб ҳисоблайдилар ва бу билан жуда фаҳрланадилар. Фейсбукда хоҳлаганларга жуда кўп Ўзбекистонлик, Қирғизистонлик ва Афғонистонлик туркларни таништиришим мумкин. Уларнинг барчаси ўзларини ўзбек деб ҳисоблайди.

Жаҳонгирнинг айтишича, турклар мажбуран ўзбек деб ёзилган эмиш. Бундай эмаслигини, балки ҳар доим улар ўзбек бўлганлигини исботлайдиган қуйидаги далилларни келтириб ўтаман:

1. Ўзбекларнинг 92 бови рўйхатида барлослар ҳар доим фаҳрли ўринда келадилар. Бундай шажараларнинг энг қадимийси 16 асрга тааллуқли. Мана 16 асрда ёзилган Асомийи наваду ду фирқайи ўзбек китобида келтирилган рўйхат:

минг; юз; кырк; онг; ункаджот; джалаир; сарай; хытай; кыпчак; найман; чакмак; урмак; тудак; бостан; самарчык; калмак; карлык; катаган; арлат; аргын; БАРЛАС; бойтай; кенагас; келачи; буйрак; уйрат; кыят; кунграт; канглы; оз; джуловчы; джусуловчы; хаджи; отарчи; кырлавчи; джуют (джиют); джыд; чулчут (чилчут); буезит(баезит); уймовут; керай; баглан; лангыт; тангут; мангыт; марки; буркут; мады кыят; окалан; алчин; кары; гариб; шыбырган; кышлык; туркман; табаи; там; табын; рамадан; митан; уйшун; боса; хафт; кыргыз; татар; бачкыр; сулдус; келовчи; дуджар; джурат; бадаи; оглан; курювут; чимбай; мехди; чилкас; уйгур; афаркан; нукус; кара тушлуб; ябу; таргыл; кохат; шуран; ширин; тама; бахрын; керай; тахтиян; могал; каян.

http://maxala.org/kultura/10028-o-timure-yaroslave-i-dvoynyh-standartah-velikiy-amir-ne-uzbek.html

Кўриб турганингиздек, барлослар бор.

2. Мирзо Абдулқодир Бедил Шаҳрисабздан эди, уруғи ҳам ўзбек эди, аммо у ўзини ўзбек деб атаган ва бутун дунё буни тан олади. Мана википедиядан:

Мирза Абдулкадир Бедиль (перс.-عبدالقادر بیدل.тадж-Мирзо Абдулқодири Бедил) (1644—1721) — таджикский поэт и мыслительузбекского происхождения[1][2][3] писал на фарси.

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BB%D1%8C

3. Навоий ҳам барлос эди, ва у ўзининг ўзбеклигидан жуда фаҳрланарди. Мана ҳазрат Навоийнинг байтлари:

Шоҳу тожу ҳилъате ким мен томоша қилғали,
Ўзбегим бошида қалпоқ, эгнида ширдоғи бас.

Кўриб турганингиздек, у шоҳнинг тожу ҳилъатидан воз кечиб, ўзбегимнинг, яъни ўз халқининг қалпоғию ширдоғи, яъни яктаги бўлса бас дейди.

4. 1872 йилда “Узбеки” мақоласини ёзган рус этнографи Гребенкин Зарафшон водийсида яшайдиган 19 уруғнинг номини келтиради. Мана ўша уруғлар:

1) туёқли; 2) минг; 3) найман; 4) уйшун; 5) қушчи; 6) қатағон; 7) манғит; 8) сарой; 9) баҳрин; 10) юз) 11) қирқ; 12) қорақалпоқ; 13) қипчоқ; 14) митан; 15) туркман; 16) жалойир; 17) дўрман; 18) урганчи; 19) турк.

Бу ерда ҳам турклар ўзбеклар қаторида тилга олинади.

5. 1911 йилда “Бухоро хонлиги рус вассаллигида” китобини  ёзган Логофет ўзбекларнинг 102 уруғининг номини келтиради. Ушбу рўйхатда калтатойлар 56-ўринда турибди.

Ўйлайманки, шуларнинг ўзи етарли. Бу жавобдан мақсадим, ўзини калтатой деб атаган Жаҳонгир биродаримизнинг иддаоларини ўқиб, бутун барлослар ва калтатойлар ўзларини ўзбек деб атамас экан, деб ўйламанг. БИЗ ЎЗБЕКЛАРМИЗ ВА ҲАР ДОИМ ЎЗБЕК БЎЛГАНМИЗ!!!

Ассалому алайкум.
Сақланди.
Kaltatoy
Форум кузатувчиси


Баҳо: +0/-0
Offline Offline

Постлар: 2


« Жавоб #16 : Aprel 21, 2013, 10:29:26 »

Бир нарсани айтишни унутибман. Ўшнинг Ўттиз адир мавзеси - шаҳардан 60-йилларда кўчирилган ўзбеклар томонидан қурилган микрорайон. У ерда турклар озчиликни ташкил этади.

Ўш ҳақида гапирадиган бўлсак, турк-калтатойларни ўзбек эмас дейиш 2010 йил миллатчилар қўлида бошқа ўзбеклар қатори "Сартлар" деган айб қўйиб қатл этилган турклар хотирасини оёқости қилиш билан баробардир.
Сақланди.
dilmurod79
Форум фаоли


Баҳо: +138/-0
Offline Offline

Постлар: 632

Аллоху акбар


« Жавоб #17 : Aprel 21, 2013, 10:55:48 »

2010 йилдан кегин киргизистонда   мен туркман мен уйгурман мен фолонман мен чеченман мен азербежонман дедиган инсонлар купайиб колди олдинлари бошида дуписи бори хозирда бошка нарсаларни кийиб олишкан   ким булсак хам кайси милат булсак хам  мусулмонлигимизни эсимиздан чикармасак булди
Сақланди.
Саҳифалар: [1]   Юқорига
  Принтер  
 
Ўтиш:  

Намоз вақтлари (Тақвим)